BLOG
Toppranking i Google
SEO – Om att skapa unikt innehåll
  • Posted:
  • 6 juni, 2014

Sökmotoroptimering är likamed unikt innehåll!

Vill man satsa på sökmotoroptimering och synas högt upp i Google sökresultat så är det bäst att arbeta med unikt innehåll. Undvik att använda kopierade texter från andra hemsidor eller från olika ställen på din egen.

Googles sökalgoritm ogillar att visa upp kopierat innehåll, dvs. dubbletter i sökresultatet. Då ökar risken att man blir bortfiltrerad helt enkelt. Detta är vanligt inom ehandel när man återbrukar beskrivningar på produkter som är snarlika. Då kan Google välja att plocka bort större delen av produkterna ur sökresultatet eftersom man tror att det är en upprepning, men i själva verket är det olika produkter fast man har återanvänt och kopierat innehållet.

Använd också lite mer än 300 ord på din sida där du beskriver din verksamhet eller en del av den. Google släppte en uppdatering av sin algoritm under 2011, den kallades för Panda och skulle motverka sidor som rankade högt upp i sökresultatet fast det var kopierat innehåll samt innehållsfattiga sidor. När den rullades ut kunde man bli straffad och försvinna från Google helt. Att producera mängder med sidor på sin hemsida som har låg kvalitet kan vara förödande och bli ”Panda-magnet”.

Nyckeln är unikt och relevant innehåll på alla dina sidor!

About Author: